Υποβληθείσες Ιδέες

Προτεραιότητα στα μέσα μαζικής μεταφορά

Η Καλαμάτα έχει εύκολο οδικό δίκτυο, με επίπεδη επιφάνεια (σε αντίθεση π.χ. με τη Λαμία ή την Καβάλα όπου οι δρόμοι έχουν μεγάλες κλίσεις), με τετραγωνισμένο οδικό δίκτυο και φαρδείς δρόμους. Οι πεζόδρομοι και οι ποδηλατόδρομοι κάνουν την πόλη πιό ανθρώπινη. Αυτό που λείπει όμως, είναι μια πολιτική στάθμευσης και…
Διαβάστε περισσότερα

Πρόγραμμα προώθηση της χρήσης του ποδηλάτου “το πρώτο μου ποδήλατο”

Στην τεχνική έκθεση αναφέρεται ότι ο στόχος αύξησης της χρήσης ποδηλάτου μέχρι το 2040, είναι μόλις 18%. Υπάρχει ήδη σε σχεδιασμό η Εθνική Στρατηγική για το Ποδήλατο (ΕΣΠ) για την περίοδο 2020 – 2030, η οποία όμως ακόμα δεν έχει δημοσιοποιηθεί και η οποία, προφανώς, θα είναι μια πολύ καλή…
Διαβάστε περισσότερα

Κίνηση τροχών με υποχρεώσεις προς τους πεζούς και τους κατοίκους και αντίστοιχα δικαιώματα πεζών και κατοίκων λόγω παραχώρησης δικαιωμάτων στους τροχούς

Η πόλη και μάλιστα η Καλαμάτα μιά πόλη 55.000 χιλιάδων κατοίκων και 25 τετραγωνικών χιλιομέτρων ανήκει στους πολίτες της οι οποίοι έχουν παραχωρήσει δικαιώματα στο αυτοκίνητο και στο μοτοποδήλατο, χωρίς αντίστοιχες ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ των τροχοφόρων να τούς σέβονται, τα οποία αλωνίζουν τους δρόμους της 24 ώρες το εικοσιτετράωρο !! Με ανεξέλεγκτες…
Διαβάστε περισσότερα

Διαδραστική Κινητικότητα πεζών -τροχοφόρων στην πόλη

ΣΒΑΚ ΚΑΛΑΜΑΤΑΣ Ποδήλατο, Αυτοκίνητο Πεζοί και μοτοσυκλέτες – μοτοποδήλατα μέσα στην πόλη και πρόσφατα «ηλεκτροκίνητα πατίνια» Βασικός πυλώνας της κυκλοφορίας στην πόλη της Καλαμάτας είναι ένα δίκτυο με μικρά λεωφορεία και με προσιτό κόμιστρο για το κοινό. Στην πόλη της Καλαμάτας υπάρχει αυτήν την εποχή (Φεβρουάριος 2021) ένας ποδηλατόδρομος που…
Διαβάστε περισσότερα

Πεζοδρόμηση και ποδηλατοδρόμηση του Ιστορικού κέντρου

Θα ήθελα να σας επισημάνω τα πολλά προβλήματα που υπάρχουν στο ιστορικό κέντρο διότι όλη η περιοχή λειτουργεί με ημίμετρα . Ένα σχέδιο πεζοδρόμησης όλου του ιστορικού κέντρου ανατολικά απο την Φραγκόλημνα εώς το ποτάμι του Νέδοντα και βόρεια από την πλατεία Υπαπαντής εώς την 23ης Μαρτίου θα ήταν μία…
Διαβάστε περισσότερα

αυξηση χρήσης του ποδηλατου ή αυξηση της πεζής μετακίνησης σημανει αυτονόητα μείωση αντίστοιχα του χώρου που έχει αποδοθεί στο αυτοκίνητο .

Αν συμφωνήσουμε όλοι , ότι ο δημόσιος χώρος στην πόλη μας έχει πεπερασμένη έκταση ,  η οποία δεν μπορεί να αυξηθεί και χρησιμοποιείται από : 1.αυτοκίνητα που κινούνται 2.αυτοκίνητα σταθμευμένα  3.πεζούς και 4.ποδηλάτες  τότε πρέπει ο δήμος να αποφασίσει για τα ποσοστά , που θα αποδώσει σε καθεμία από τις παραπάνω τέσσερις κατηγορίες . Αφού ληφθεί αυτή η πολιτική απόφαση , τα υπόλοιπα είναι…
Διαβάστε περισσότερα

Μετακίνηση, στάθμευση και υλοποίηση ΓΠΣ

Όπως έχει διατυπωθεί και σε πλήθος άλλων σχολίων προβλήματα διαπιστώνονται κυρίως στη έλλειψη επαρκούς δικτύου συγκοινωνίας, την έλλειψη υποδομών για την εξυπηρέτηση πεζών και ποδηλάτων, τις θέσεις στάθμευσης κυρίως στο κέντρο της πόλης αλλά και στην παραλλιακή κατα τους καλοκαιρινούς μήνες, και τέλος στην έλλειψη χώρων ψυχαγωγίας, πράσινου και γειτονιών…
Διαβάστε περισσότερα

Περί Μετακινήσεων

Απλά θα γράψω εδώ μερικές σκέψεις και διαπιστώσεις: 1) Υπάρχει έλλειψη θέσεων στάθμευσης στο Κέντρο της Καλαμάτας 2) Πρέπει να δημιουργηθούν θέσεις στάθμευσης στις Εισόδους της πόλης μεταφορά των πολιτών σε Κέντρο και Παραλία μέσω συγκοινωνιών 3) Στο Κέντρο της Καλαμάτας πρέπει να κινούνται μικρά ηλεκτροκίνητα λεωφορεία 4) Για την…
Διαβάστε περισσότερα

Θέσεις Στάθμευσης ΑμεΑ σε Αθλητικούς χώρους και πλατείες κοινοτήτων

Καταθέτω προτάσεις για την δημιούργια θέσεων στάθμευσης σε αθλητικούς χώρους του Δ.Καλαμάτας και σε πλατείες κοινοτήτων-χωριών του Δήμου Καλαμάτας. Παράλληλα μεταφέρω προτάσεις για πιο έντονο βάψιμο των θέσεων , αλλά και συνεχή έλεγχο από την Δημοτική Αστυνομία. • Δημοτικό Στάδιο Καλαμάτας, 2 θέσεις (εξωτερικά), αριστερά ή δεξιά της εισόδου (συρόμενη…
Διαβάστε περισσότερα

Ανάγκη για διερεύνηση προσβασιμότητας πεζών-ποδηλάτων

Δεν αποτελεί τόσο ιδέα όσο ανάδειξη προβλήματος: Τα τελευταία χρόνια η Καλαμάτα έχει κάνει αρκετά μεγάλες προσπάθειες να βελτιώσει την κυκλοφοριακή δομή της. Ωστόσο κακά τα ψέματα τόσο από την σκοπιά ενός κατοίκου όσο και ενός ειδικού είναι ολοφάνερο ότι η πόλη εμφανίζει αδυναμίες σε καίρια σημεία και σε σημαντικές…
Διαβάστε περισσότερα

Λυσεις για τους επαγγελματιες !

Nα μελετηθει η στάθμευση στο κέντρο της πόλης και ιδιαιτερα για τα ξενοδοχεια να δοθουν θεσεις για λεωφορεια, αμεα η ιδιωτικα αυτοκινητα για την καλυτερη εξυπηρετηση των επισκεπτων της πολης μας και επισης θα είναι δίκαιο και λογικο να βρεθεί λύση που κατά προτεραιότητα θα εξασφαλίζει στους μόνιμους κατοικους μια…
Διαβάστε περισσότερα

περι ΣΒΑΚ

1. Παρκαρισμένα αυτοκίνητα στις γύρω του ιστορικού κέντρου περιοχές, εκεί που κάποτε παίζαμε παιδιά. Αντιγράφοντας από τους στόχους του ΣΒΑΚ(Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας) αναρωτιέσαι πώς αυτό συνάδει με τη δημιουργία νέου δημόσιου χώρου? Είναι αυτό βιώσιμη, ασφαλής και διακριτική παρουσία του αυτοκινήτου? Μήπως αυτό αποτελεί απλά μεταφορά των παρκαρισμένων αυτοκινήτων…
Διαβάστε περισσότερα

Κυκλοφοριακή ρύθμιση

Στο πλαίσιο της βελτίωσης της κυκλοφορίας των οχημάτων στην πόλη, σας αναφέρω ένα πρόβλημα που αντιμετωπίζουμε όσοι μπαίνουμε στην πόλη από το βορρά και κατεβαίνουμε απο τα στενά δρομάκια κάτω απο το κάστρο, με προορισμό μέσω της οδού Φαρών τα ανατολικά της πόλης, όπως το Κοιμητήριο, ο κινηματογράφος επι της…
Διαβάστε περισσότερα

Νέες πεζοδρομήσεις στο κέντρο της Καλαμάτας

«Γνωρίζω ότι μια πρόταση πεζοδρόμησης των οδών Αριστομένους (μέχρι τη Βασ. Γεωργίου), Αναγνωσταρά, Κολοκοτρώνη, Σφακτηρίας, 23ης Μαρτίου και Υπαπαντής θα “τρομοκρατούσε” την επιχειρηματική κοινότητα που φοβάται τις αλλαγές και δεν πιστεύει ότι η Καλαμάτα θα αναπτυχθεί μόνο αν γίνει αστικός τουριστικός προορισμός για όλες τις εποχές του έτους». Αυτά έγραψα…
Διαβάστε περισσότερα

Η Πλάκα της Καλαμάτα

Οι ομορφότερες γειτονιές της Καλαμάτας βρίσκονται αναμφισβήτητα στην παλιά πόλη, γύρω από το Κάστρο των Βιλεαρδουίνων και παραδόξως… εκτός ταξιδιωτικών οδηγών – καθώς αυτοί που τους συντάσσουν μάλλον εξακολουθούν να πιστεύουν ότι ο σύγχρονος ταξιδιώτης θέλει μονάχα να καταναλώνει ποικιλίες σε μια ξαπλώστρα δίπλα στη θάλασσα. Παραδόξως επίσης, τόσο τις…
Διαβάστε περισσότερα

Ελεγχόμενη στάθμευση και πάρκινγκ

Ελεγχόμενη Στάθμευση: Το υπάρχων σύστημα με το ξύσιμο κάρτας είναι απαρχαιωμένο και δυσλειτουργικό (ψάξε Τετάρτη απόγευμα ποιος πουλάει κάρτες…). Θα μπορούσε να αντικατασταθεί με πληρωμή μέσω sms ή κάποιας εφαρμογής (που θα μπορούσε να εμπλουτιστεί με χάρτη δυνητικά ελεύθερων χώρων στάθμευσης). Δημοτικά Πάρκινγκ: Στο πάρκινγκ η ιδιωτική διαχείριση έχει φέρει…
Διαβάστε περισσότερα

Τραμ και ΚΤΕΛ

Χρειάζεται ριζική αναδιάρθρωση των γραμμών του Αστικού ΚΤΕΛ Καλαμάτας και αντικατάσταση των υφισταμένων λεωφορείων με minibus φιλικά προς το περιβάλλον ή, πιο ρηξικέλευθα, αντικατάσταση των λεωφορείων με τραμ, εντός του αστικού ιστού. Τα λεωφορεία του ΚΤΕΛ Μεσσηνίας προς Μάνη να σταματήσουν να διέρχονται από την πόλη. Να χρησιμοποιούν την περιφερειακή…
Διαβάστε περισσότερα

Εμπορικό κέντρο στην παραλιακή ζώνη Καλαμάτας

Συμμετέχοντας στο διάλογο για το Σχέδιο Βιώσιμης Ανάπτυξης του Δήμου Καλαμάτας (ΣΒΑΚ), θα ήθελα να καταθέσω για μία ακόμα φορά την πρόταση δημιουργίας δικτύου πεζοδρόμων στην παραλιακή ζώνη, ώστε να ανοίξουν εμπορικά καταστήματα μεταξύ των οδών Ναυαρίνου και Κρήτης. Κατά την ταπεινή μου άποψη, δεν αρκεί η πεζοδρόμηση της Ναυαρίνου,…
Διαβάστε περισσότερα

Δίκτυο πεζοδρόμων μεταξύ Κρήτης και Ναυαρίνου

Προχθές το βράδυ μετά το κλείσιμο των εμπορικών, τα καταστήματα εστίασης και ψυχαγωγίας που λειτουργούν στο κέντρο της Καλαμάτας είχαν περισσότερους πελάτες από τα αντίστοιχα που λειτουργούν στην παραλιακή ζώνη. Το αντεστραμμένο “ισοζύγιο” κέντρου – παραλίας το φετινό καλοκαίρι ούτε αδικαιολόγητο είναι, ούτε ανατράπηκε από τον έναν μήνα στον άλλον.…
Διαβάστε περισσότερα

Μονοδρόμηση μέρους της Ναυαρίνου

Μονοδρόμηση μέρους της Ναυαρίνου, από αποθήκες τελωνείου έως Ανάσταση, διεύρυνση του νότιου πεζοδρομίου στο συγκεκριμένο κομμάτι αφήνοντας μία λωρίδα κυκλοφορίας με κατεύθυνση προς Φιλοξένια. Όπου ευνοήθηκε ο πεζός η πόλη και οι έμποροι κέρδισαν. Το παραλιακό μας μέτωπο θα είναι σημείο αναφοράς πανελληνίως και όχι μόνο.
Διαβάστε περισσότερα

Επικυνδινα οδικά σημεία

Τοποθέτηση φωτινών σηματοδοτών σε σημεία όπως η διασταύρωση Θεμιστοκλέους και Μακεδονίας, τροποποίηση του κόμβου έμπροσθεν της εισόδου του πάρκου Σιδηροδρόμων.
Διαβάστε περισσότερα

Αυρας

Υπαρχει μεγαλο προβλημα στην οδο Αυρας απο το υψος της οδου Κρητης μεχρι Ναυαρινου με σταθμευμενα αυτοκινητα απο τη διαπλατνση του πεζοδρομιου. Μεχρι κ οι καδοι βρισκονται μεσα στο δρομο
Διαβάστε περισσότερα

Αξιοποίηση ΄΄περιοχών της πόλης

Χρήζει αξιοποίησης η δυτική πλευρά της π΄΄ολης ώστε ο περίπατος να μπορεί να επεκταθεί από την μαρίνα και προς το γήπεδο τένις και το γήπεδο ποδοσφαίρου. Ίσως ένας πεζόδρομος μικρού πλάτους , όχι με ποδηλατόδρομο. Βέβαια το ποτάμι αποτελεί εμπόδιο, αλλά μια παράκαμψη εκεί ίσως μπορεί να γίνει. Η οδός…
Διαβάστε περισσότερα

Επανασχεδιασμος για οδικη ασφαλεια

Το υφισταμενο οδικο δικτυο της Καλαματας εχει καποια σημεια τα οποια ισως είναι επικινδυνα για τους χρηστες. Θα πρεπει να γινει ελεγχος και σε καποια σημεια ,ισως αλλαγη των κατευθυνσεων προτεραιτητας και ισως επανασχεδιασμος όταν υπαρχουν και ποδηλατοδρομοι (πχ σε πολλα σημεια ο ποδηλατοδρομος εχει προτεραιοτητα σε σχεση με την…
Διαβάστε περισσότερα

Σχεδιασμος σημαντικοτερων κομβων.

Οι μετρητες κυκλοφοριας εχουν στηθει σε διαφορα σημεια της πολης. Θα πρεπει όμως στις σημαντικοτερες σηματοδοτουμενες διασταυρωσεις της πολης να γινουν μετρησεις για ολες τις κινησεις των οχηματων ώστε να αναγνωριστουν οι τασεις, και να ληφθουν μετρα για την αποφυγη υπαρξης ουρών, ειτε με επαναπρογραμματισμο των σηματοδοτων , ειτε με…
Διαβάστε περισσότερα

Εξυπνα συστηματα (ITS)

Θα μπορουσε να γινει χρηση εξυπνων συστηματων μεταφορας για την βελτιωση της αστικης κινητικοτητας στην Καλαματα. Πινακιδες VMS ή και apps θα μπορουσαν να ενημερωνουν τους χρηστες για την κατασταση ως προς την κινηση , την υπαρξη ελευθερων θεσεων σταθμευσης ή τις δημοσιες συγκοινωνιες ώστε να κανουν την καλυτερη επιλογη…
Διαβάστε περισσότερα

Μεριμνα για εμπορευματικες μεταφορες

Η ποιοτητα των εμπορευματικων μεταφορων στην πολη της Καλαματας είναι χαμηλη. Τα κυρια προβληματα είναι οτι εξυπηρετειται κατά κυριο λογο από μεγαλα φορτηγα σε στενους δρομους και ότι δεν υπαρχει ωραριο φορτοεκφορτωσης. Θα πρεπει να υπαρξει μεριμνα για κινητρα από το δημο , ώστε οι διανομες να πραγματοποιουνται από μικροτερα…
Διαβάστε περισσότερα

Συστημα πεζοδρομων-ποδηλατοδρομων μεταξυ σημειων ενδιαφεροντος

Τα τελευταια χρονια εχουν πραγματοποιηθει στην πολη της Καλαματας ποδηλατοδρομοι και πεζοδρομοι σε πολλες περιοχες. Όμως εχουν πραγματοποιηθει σε περιοχες μεμονωμενα , χωρις να υπαρχει ένα γενικοτερο σχεδιο για ενωση των σημειων ενδιαφεροντος . Θα πρεπει να οριστουν καποια σημεια της πολης , τα οποια θα συνδεονται ακτινωτα μεταξυ τους…
Διαβάστε περισσότερα

Aναβαθμιση κεντρου – Βελτιωση Δημοσιων Συγκοινωνιων

Ακολουθωντας τις συγχρονες ευρωπαϊκες τασεις για αναβαθμιση του κεντρου της πόλης θα πρεπει να ληφθει μεριμνα για δραστικοτατη μειωση και απομακρυνση των ΙΧ από το κεντρο της Καλαματας. Υπαρχει ηδη μια ταση στη σωστη κατευθυνση με πεζοδρομησεις στο κεντρο αλλα αυτό θα πρεπει να συνδυαστει με αλλα απαραιτητα μετρα όπως:…
Διαβάστε περισσότερα

Ασφαλής κυκλοφορία

Κατάργηση πλαστικών κόνων και στήλων και αυστηροποίηση μέσω κλήσεων τροχαίας στις παράνομες σταθμεύσεις σε διασταυρώσεις, καταργημένων λωρίδων κάτω από τα φανάρια λόγω παράνομης στάθμευσης και φυσικά σε διαβάσεις ΑΜΕΑ. Ορθολογική ρύθμιση χρόνου προτεραιότητας στα φανάρια ανάλογα των μετρήσεων που θα έχουν αξιολογηθεί και αναλυθεί. Μείωση (Απαραίτητα) χρόνου αναμονής εισόδου από…
Διαβάστε περισσότερα

Συνδυασμένες μεταφορές vs ΙΧ αυτοκίνησης

Η Καλαμάτα έχει την τύχη να διαθέτει έναν πολύτιμο συγκοινωνιακό διάδρομο που διατρέχει κεντροβαρικά τον αστικό ιστό, χωρίς να προκαλεί όχληση στην καθημερινή λειτουργία της πόλης και δυστυχώς παραμένει ανεκμετάλλευτος. Πρόκειται για την υπάρχουσα σιδηροδρομική γραμμή που εισχωρεί στην πόλη από τις δυτικές συνοικίες, φτάνει στο Σιδηροδρομικό Σταθμό στο πιο…
Διαβάστε περισσότερα

Αμεα

Λεωφορεία με ηλεκτροκίνητες ράμπες ΑμΕΑ για τις καθημερινές μετακινήσεις των μονίμων πολιτών αλλά και για τους τουρίστες σε μια πιο φιλική τουριστικά Καλαμάτα
Διαβάστε περισσότερα