αυξηση χρήσης του ποδηλατου ή αυξηση της πεζής μετακίνησης σημανει αυτονόητα μείωση αντίστοιχα του χώρου που έχει αποδοθεί στο αυτοκίνητο .

Αν συμφωνήσουμε όλοι , ότι ο δημόσιος χώρος στην πόλη μας έχει πεπερασμένη έκταση ,
 η οποία δεν μπορεί να αυξηθεί και χρησιμοποιείται από :

1.αυτοκίνητα που κινούνται
2.αυτοκίνητα σταθμευμένα
 3.πεζούς και
4.ποδηλάτες 

τότε πρέπει ο δήμος να αποφασίσει για τα ποσοστά , που θα αποδώσει σε καθεμία από τις παραπάνω τέσσερις κατηγορίες .
Αφού ληφθεί αυτή η πολιτική απόφαση , τα υπόλοιπα είναι πολύ πιο απλά κι αν δεν έγινα πιο κατανοητός , θεωρώ με πιο απλά λόγια άτοπο να μιλάμε για αύξηση χρήσης , παραδείγματος χάρη του ποδηλάτου , χωρίς να καταλάβει έκταση ,  που χρησιμοποιείται από είτε σταθμευμένα αυτοκίνητα είτε κινούμενα αυτοκίνητα . 

αυξηση χρήσης του ποδηλατου ή αυξηση της πεζής μετακίνησης σημανει αυτονόητα μείωση αντίστοιχα του χώρου που έχει αποδοθεί στο αυτοκίνητο .
το θέλουμε ;

δεν θα ήθελα να μπω σε λεπτομέρειες του τύπου να κλείσει η λακούβα ή να γίνει ποδηλατόδρομος ο τάδε δρόμος .
Αν δεν πάρουμε την πολιτική απόφαση μείωσης της χρήσης αυτοκινήτου ,  όλα τα άλλα θεωρώ πως είναι απλώς κουβέντες ,  που δεν θα καταλήξουν σε μία συνολική αλλαγή της πόλης μας.

1 απάντηση/εις σε “αυξηση χρήσης του ποδηλατου ή αυξηση της πεζής μετακίνησης σημανει αυτονόητα μείωση αντίστοιχα του χώρου που έχει αποδοθεί στο αυτοκίνητο .”

  1. Στέφανος Λεων. Κουνάδος

    Πολύ σωστό, η πόλη και μάλιστα η Καλαμάτα μιά πόλη 55.000 χιλιάδων κατοίκων και 25 τετραγωνικών χιλιομέτρων ανήκει στους πολίτες της οι οποίοι έχουν παραχωρήσει δικαιώματα στο αυτοκίνητο και στο μοτοποδήλατο, χωρίς αντίστοιχες ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ των τροχοφόρων να τούς σέβονται, τα οποία αλωνίζουν τους δρόμους της 24 ώρες το εικοσιτετράωρο !!
    Με ανεξέλεγκτες ταχύτητες, με σπιναρίσματα, με αλλαγμένες θορυβώδεις εξατμίσεις, χωρίς να λογαριάζουν διαβάσεις πεζών – ο πεζός θα πρέπει να περιμένει να περ΄άσει ολόκληρη η πομπή των αυτοκινήτων και των μοτοποδηλάτων και αν ο δρόμος είναι δύο κατευθύνσεων να κοιτάξει και προς τις δύο κατευθύνσεις και κατόπιν να περάσει μέσα από τη διάβαση !! – τότε τί χρειάζονται οι διαβάσεις ?
    Ελάχιστοι οδηγοί φέρονται ευγενικά στους πεζούς παραχωρώντας τους προτεραιότητα – ο πεζός ζητιανεύει το χώρο του που η ισχυρή ρόδα του αφαίρεσε -. Μάλιστα ακόμα και όταν ο πεζός βρίσκεται στα μέσον της διάβασης εξ αιτίας της έγνοιας του οδηγού για ντους πεζούς αλλά και της ταχύτητας δεν ντρέπεται να κορνάρει για να τρέξει ο πεζός να μην τον τραυματίσει!!
    Ωρα 12.50 βραδυνή, σήμερα 15.2.2021 μιά αφηνιασμένη μοτοσυκλέτα – με πόση άραγε ταχύτητα τρέχει – ακούγεται από απόσταση τουλάχιστον 1 χιλιόμετρο να μουγκρίζει από το πάτημα του γκαζιού !!
    Ενα καλαματιανό σπόρ των θηριοδών μοτοσυκλετών της πόλης μας.
    Πρόταση ! Αν ο Δήμος ενδιαφέρεται πραγματικά για τους Δημότες και κατοίκους αυτής της τόσο όμορφης μικρής πόλης και πρωτέυουσας του Νομού, θα πρέπει να καταργήσει την ΕΚΤΟΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑΣ σήμερα ανώτατη ταχύτητα των 50 χιλιομέτρων μέσα στην πόλη και στις εξόδους της μέχρι τα όρια της Κοινότητας Καλαμάτας, (βλέπετε Νέα Είσοδος, Λακωνικής, Ναυαρίνου, Λεωφόρος Αθηνών, Κρήτης) αντικαθιστώντας την με τα 30 χιλιόμετρα, σε πολλές περιπτώσεις σε 25 και όπου υπάρχουν σχολεία 20 !!
    Η ταχύτητα έχει απόλυτη σχέση με το θόρυβο (μοτέρ, εξάτμιση κύλιση των τροχών και οδόστρωμα), ο οποίος (θόρυβος, το τονίζουμε) είναι ένας από τους πιό ύπουλους εχθρούς της υγείας του ανθρώπου και υπαίτιος για ένα πλήθος παθολογικών και καρδιολογικών νοσημάτων και πάνω από όλα νευρολογικών που τον “κατατρώνε” χωρις να το καταλαβαίνει.
    Ο Παγκόσμιος Οργανισμός Υγείας έχει αποδεχθεί και συνιστά, αλλά το ίδιο προβλέπεται και από τον ελληνικό Νόμο ότι ο νυχτερινός ανώτατος επιτρεπόμενος θόρυβος είναι τα 45, μάλιστα 45 db ντεσιμπέλ και ο ανώτατος ημερήσιος τα 55 db.
    Αυτό πρέπει να το γνωρίζει ο Δήμος και όλες οι άλλες δημόσιες υπηρεσίες και να ελέγχεται με ντεσυμπελόμετρα.
    Τέλος υπάρχει υποχρέωση από το Δήμο να συνταχθεί ένας χάρτης θορύβων στην κοινότητα Καλαμάτας για να γνωρίζουμε τί συμβαίνει.

Leave a Comment

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *